دسته بندی آخرین اخبار
صفحه اصلی / اخبار / مراسم تشییع پیکرسیدابراهیم رئیسی وهمراهان درتهران
تشیع

مراسم تشییع پیکرسیدابراهیم رئیسی وهمراهان درتهران

در تهران همه عزادارن
ضمن عرض تسلیت به محضرمقام معظم رهبری به عنوان صاحب عزا و یادآوری این نکته به دوستداران این شهدا که همه این ۸شهید معززامشب مهمان شهیدحاج قاسم سلیمانی هستند و حاج قاسم میزبان این شهدا خوش به سعادت شان دعا کنیم چنین افتخاری نصیب همه ما شود انشاله
تشیع ریسی
پیکر کشته‌شدگان حادثه در شب سه شنبه به تهران منتقل شدند. ابتدا در مراسمی با نام وداع به مصلی تهران منتقل شدند. پس از ساعاتی، پیکر برای مراسم نماز میت به امامت سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران به دانشگاه تهران منتقل شدند.

در صبح روز چهارشنبه، تشییع در تهران برگزار شد. در ابتدا مردم به سمت دانشگاه تهران در حرکت شدند و از آنجا به سمت میدان آزادی تشییع جنازه برگزار شد در ساعت ۹ صبح، سید علی خامنه ای نماز میت خواند.تشییع جنازه ابراهیم رئیسی در تهران، با پوشش زنده برخی شبکه‌های خبری همچون بی‌بی‌سی بود.در این مراسم، اسماعیل هنیه سخنرانی کرد. آمارهای اولیه از حضور چهار میلیون نفری تهرانی‌ها در این مراسم خبر می‌دهند.

در بعد از ظهر چهارشنبه، مراسمی رسمی از سوی محمد مخبر، سرپرست موقت نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. در این مراسم مهمانان رسمی و بین‌المللی به پیکر رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و سرپرست محافظان آنان، ادای احترام کردند.امیر قطر، رهبر ملی ترکمنستان، رئیس اقلیم کردستان روسای جمهور تونس، سوریه و تاجیکستان، نخست وزیران عراق، پاکستان، ارمنستان، اقلیم کردستان، آذربایجان، گرجستان و سوریه، روسای مجالس لبنان، الجزایر، قزاقستان، مالی، اتیوپی، دومای روسیه و روسای مجلس قانون‌گذاری و مجلس عالی ازبکستان، معاونین روسای جمهور ترکیه و هند و معاونین نخست وزیران قرقیزستان، ارمنستان، چین، افغانستان و صربستان و وزرای خارجه عربستان سعودی، مصر، ترکیه، بحرین، بلاروس، امارات متحده عربی، ونزوئلا، کویت، ازبکستان، سریلانکا، تونس و فرستادگان ویژه ژاپن، سنگاپور، سوریه، مالزی، مالدیو، نیکاراگوئه، اردن، عمان و رئیس سازمان همکاری اسلامی از جمله مقامات ارشدی هستند که با حضور در محل سالن اجلاس سران تهران و عرض تسلیت به سرپرست ریاست جمهوری، به مقام رئیس‌جمهور متوفی ایران ادای احترام کردند.
شهدای خدمت

مهاجراستیل پدرصنعت تقطیرایران

دیدگاهتان را بنویسید